La formació musical d'adults atén a una sèrie de característiques, circumstàncies i contextos que cal tindre en compte. No es pot escolaritzar l'adult ni en el mateix espai ni temps que un xiquet. Cal tindre en compte les característiques físiques i psicològiques de l'adult, interessos i motivacions que li impulsen a formar-se en la música, així com els seus coneixements previs.
Cada cas plantejarà una manera d'actuació metodològica amb uns continguts que han de ser adaptats, però no han de descuidar-se els objectius i continguts propis de l'assignatura, perquè part de la motivació, tant en xiquets com en adults, ve de la consecució dels continguts adquirits així com la funcionalitat dels mateixos. Pel que fa l’aprenentatge de llenguatge musical, cal para atenció especial, doncs aquesta pràctica requereix de la dedicació d’un temps per a la pràctica, que en molts casos els adults no disposen per diferents motius, amb la qual cosa és important adaptar-se al ritme d’aprenentatge del grup de la classe i de manera especial al ritme individual de cadascú, evitant l’avorriment i la complexitat. Una formació professional específica per aquesta matèria no existeix ara mateix. Afortunadament i amb motiu de l’aprenentatge al llarg de la vida dintre del qual està la formació permanent, cada vegada són més habituals els cursos, congressos, seminaris i jornades adreçats a dita temàtica, tot i que en l’Educació Musical encara no hi ha massa fet.
No hay comentarios:
Publicar un comentario